July 22, 2012

RAMADHAN pertama

Lame dah jari aku tak menaep. Rase ganjil. Semalam .. Hari pertama ramadhan.  rase terlebih emosi sebab kekurangan ahli keluarga . ouh, tak tak tak! bukan kematian, cuma... akak aku yang tak balek.  angah ajak pergi bazar !

oang kate muka aku dengan angah sebijik selonjong . tapi , aku lagi cantek yang pasti !


 malam nye , alhamdulillah .. terawih kat masjid tongkang ! angah pon join terawih jugak . lepastu , rasa macam kecik jek dunia nie.. sebab aku jumpe cikgu azif . oh, cikgu nie ajar subjek fizik tapi dye dah pindah sekola lain. aku sorokkan muke aku. sebab tanak cikgu tu nampak aku pergi solat terawih . sebab aku malu . entah lah  , pelikkan dunia . bile buat perkara yang baek nak malu ..
setiap malam , setiap detik , setiap saat akan ade orang yang selalu mengingatkan aku tentang solat . bagus orang nie .

2 comments:

cycysyida said...

aq da agak da kau nk tuntut .
mmg kau sme laa cm angah kau . da la gaye ckap pown sme . suara je beza :D

aisyahnadiah said...

Angah lagi comelllll!!!!